درباره شارا | تماس | جستجوی پیشرفته | پیوندها | موبایل | RSS
 خانه    تازه ها    پایگاه اخبار    پایگاه اندیشه    پایگاه کتاب    پایگاه اطلاعات    پایگاه بین الملل    پایگاه چندرسانه ای    پایگاه امکانات  
شنبه، 19 خرداد 1403 - 20:19   

برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


ادامه ادامه مطلب یک

چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است

  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است


ادامه ادامه مطلب دو

60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است

  60 درصد از پاسخ‌های مدل کپی لیکس حاوی سرقت ادبی است


ادامه ادامه مطلب سه

اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی

  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی


ادامه ادامه مطلب چهار

   آخرین مطالب روابط عمومی  
  آیا بدون بک‌لینک‌ زیاد در 10 رتبه برتر گوگل قرار گرفت؟
  چت‌جی‌پی‌تی اکنون در جعل کردن احساسات و رفتار انسانی بهتر از همیشه است
  برنامه تقدیر از 3 استاد پیشکسوت علوم انسانی
  دهمین کنفرانس روابط‌عمومی و صنعت برگزار می‌شود
  لینکدین پروفایل های جعلی کارمندان مرتبط با شرکت استخدام روابط‌عمومی را حذف می‌کند
  اعترافات پاتریک براون در مورد دستکاری تحقیقات آب‌وهوایی
  دولت بایدن به دنبال اطلاعاتی در مورد نحوه استفاده وال استریت از هوش مصنوعی است
  اینفلوئنسر نیجریه‌ای: «آفریقا در غرب روابط‌عمومی ندارد»
  جذب و حفظ استعدادها در روابط‌عمومی: چالش‌ها و راه‌حل‌ها
  دبیرکل سازمان ملل خواستار ممنوعیت تبلیغات سوخت های فسیلی شد
ادامه آخرین مطالب روابط عمومی
- اندازه متن: + -  کد خبر: 39622صفحه نخست » روابط عمومی ایرانیسه شنبه، 8 مرداد 1398 - 23:05
دکتر امیدعلی مسعودی استاد علوم ارتباطات: تحقق نوآوری در روابط عمومی ها با رویکرد علمی و هنری
اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.
  

شبکه اطلاع رسانی روابط عمومی ایران (شارا)-|| اصولاً روابط عمومی از ترکیب علم و هنر شکل می گیرد و این واقعیتی است که هم کسانی که در حوزه علم فعال هستند و هم کسانی که درعرصه هنر تلاش می کنند و ترکیبی از این دو باعث می شود که روابط عمومی به وظایف خود جامه عمل بپوشاند، لذا این دوبعد علمی و هنری در تحقق نوآوری در روابط عمومی ها اهمیت بسزایی دارد.


در حال حاضر در بعد علمی فضای خوبی برای تبادل اطلاعات ایجاد شده است با توجه به اینکه یکی از کارکردهای روابط عمومی معرفی سازمان و کمک به جریان داده ها و اطلاعات درون و بیرون سازمان است، این کار ازطریق ارائه مشاوره به مدیران سازمان صورت می پذیرد. وقتی گفته می شود روابط عمومی یعنی باید روابط بر پایه روابط انسانی شکل گیرد. در عرصه نوآوری ها نه تنها می توانیم روابط بین انسانها را تعریف کنیم بلکه ارتباط انسانها با اشیاء از زمان ظهور اینترنت ایجاد شده است و در واقع از زمانی که انسان توانست صحبت کند و با اختراع خط گفتگوی غیرکلامی و نوشتاری این نوع ارتباط شکل گرفت.


امروزه پدیده بزرگ نوآوری و خلاقیت به ارتباط بین انسان با اشیاء و با خودشان کمک می کند.در این شرایط دیگر تعریف روابط عمومی تغییر می کند و امکانات گسترده تری در اختیار روابط عموی ها قرار می گیرد.


به عنوان نمونه کسی که به تولید یخچال پرداخته در تلویزیون تبلیغ می کند و افراد به شکل دهان به دهان آن کالا را به یکدیگر معرفی می کنند، ولی امروز بر اساس این تئوری ارتباط بین اشیاء خود کالا می تواند برا ی خودش تبلیغ کند. از طریق ایننترنت اشیاء کاربران می توانند درب یخچال را باز کرده و یا دستورطبخ غذا داده شود اما واقعیت این است که اینرنت اشیاء به هیچ وجه نمی تواند جایگزین رابطه بین انسانها شود چرا که روح جان دراین بخش نقش مهمی در ایجاد ارتباط دارد.


همچنین در حوزه اطلاع رسانی انفجار اطلاعات رخ خواهد داد و در این شرایط می توانیم با تکیه به عنصرخلاقیت با دسته بندی اطلاعات و به جریان انداختن اطلاعات در فرآیندی نوآورانه به تحلیل و تصحیح آن اطلاعات بپردازیم. همچنین در بخش مارکتینگ و فروش اینترنتی نیز این روش باعث ایجاد ارتباط بین مشتری و اشیاء شده که به عنوان نمونه صنایع دستی ایران از طریق اینترنت به مشتری ها در کشور های خارجی ارائه می شود، خرید اینترنتی انجام و کالا ارسال می شود. یا مثال بارز دیگر سوپر مارکتهای اینترنتی است که شرایط سفارش و خرید کالا را متحول کرده است.


اما در این مسیر تغییر و تحولات بزرگ مشکلاتی وجود دارد که مهمترین آن دلبستگی انسانها به شرایط موجود است. روانشناسان معتقدند که انسانها به خاطر عنصر عادت از تغییر می گریزند. در این شرایط تغییرات باید به شکلی خلاقانه پیش برود. با وجود روابط سنتی برپایه ارتباطات شفاهی هنوز در این مسیر موانعی وجود دارد، همچنین در جامعه ما فرهنگ ایرانی اسلامی است که این پدیده حتی در کشورهای همسایه فارسی زبان نظیر تاجیکستان وجود دارد و آن اینکه وقتی پدیده ای از غرب یا شرق وارد فرهنگ و مرز جغرافیای ما می شود، سه مرحله را در تعامل با آن طی می کنیم. شامل: مرحله نخست به دلیل سابقه ذهنی که دارد در برابر پدیده های تکنولوژیکی مقاومت می کنیم و امتناع می ورزیم مانند اینترنت که زمانی که وارد کشور ما شد ابتدا فقط اساتید دانشگاه پذیرفتند و در حال حاضر حتی کسبه بازار نیزاز این ابزار تکنولوژیکی استفاده می کنند. مرحله دوم: کفایت است که در حد کفایت از آن استفاده می شود. مرحله سوم: معتاد شدن به آن پدیده که مثلا میزان استفاده از تلفن همراه و افرادی که وقت زیادی را در گوشی موبایل خود می گذارانند. از نمونه های آن است در این مرحله نیز زیاده روی و داد ستد اطلاعات انجام می شد که شاهد هستیم.

 

 

 

 

 

   
  

اضافه نمودن به: Share/Save/Bookmark

نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده ترین مطالب روابط عمومی  

  برنامه‌های دومین اجلاس ملی مدیران روابط‌عمومی نهایی شد


  پیمایش سونامی نقره‌ای: تطبیق استراتژی‌های بازاریابی و روابط‌عمومی برای تغییر نسل‌ها


  از تخلفات تبلیغاتی هوش مصنوعی وحشت نکنید


  جهش‌های ناگهانی "مدل‌های زبان بزرگ" یک سراب است


  چرا بازگشت پنج روزه در دفتر بعید است


  گوگل: تمرکز بیش از حد بر روی لینک‌ها می‌تواند اتلاف وقت باشد


  داستان‌ها می‌توانند ما را نجات دهند


  متا هوش مصنوعی را به واتس‌اپ بیزینس می‌آورد تا به کسب‌وکارها در تعامل با مشتریان کمک کند


  تحریم: یک توافق، نه یک تاکتیک تبلیغاتی در روابط‌عمومی دیجیتال


  چرا دیده شدن مدیر عامل هنوز مهم است؟


 
 
 
مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومی
مدیریت
رویدادها
روابط عمومی ایران
کتابخانه
تازه های شبکه
آخرین رویدادها
فن آوری های نو
تبلیغات و بازاریابی
ایده های برتر
بادپخش صوتی
گزارش تصویری
پیشنهادهای کاربران
اخبار بانک و بیمه
نیازمندی ها
خدمات
خبرنگار افتخاری
بخش اعضا
دانلود کتاب
پیوندها
جستجوی پیشرفته
موبایل
آر اس اس
بخشنامه ها
پیشکسوتان
لوح های سپاس
پیام های تسلیت
مناسبت ها
جملات حکیمانه
پایان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب این سایت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به شارا است
info@shara.ir
  خبر فوری: معرفی کتاب «هوش مصنوعی روابط‌عمومی در عمل» منتشر شد